top of page

חצי אסייאתי חצי פולני: נעים להכיר את מלון INK

Oct 18, 2021

Mako Living

4345419_orig.jpeg

קרן גולדשטיין

עם מסעדה אסייאתית רותחת, בריכת טבילה מושלמת על הגג ועיצוב מקורי שנותן כבוד לספרייה האידית שהייתה כאן פעם: הצצה למלון בוטיק חדש וכיפי בלב תל אביב

"לאן הפעם?" שאלה חמותי כשעצרנו לפרוק אצלה את הילדים. סיפרנו לה על המלון החדש, וכשציינו את כתובתו היא אמרה בהפתעה - "אני לא מאמינה! הייתי נוסעת לשם באוטובוס בתור ילדה כדי לקנות קסתות דיו, איך התרגשתי לפני כל נסיעה כזאת..."
אנחנו לא הגענו לשם באוטובוס. על טופס פרטי האורח חתמנו דיגיטלית ולא בעט נובע, ופקידת הקבלה קיבלה את פנינו ב"אהלן" ולא ב"שולום עליכם". אמנם תצוגה מרהיבה של קסתות דיו עתיקות עומדת במרכז הלובי וצובעת אותו באלגנטיות, אבל למרות שהוא מנסה להתכתב עם העבר, מלון INK הוא יותר פנינה עיצובית עכשווית מאשר גל עד לבניין ההיסטורי (הכעור למדי יש לומר) שעמד כאן לפניו.

המלון נבנה ברחוב ברנר 14 בתל אביב, במקומו של בניין ספריית היידיש ההיסטורית ע"ש י.ל פרץ. עד לפני כמה שנים עוד פעלה כאן הספרייה מכובדת, וכפי שספרה חמותי, בשנות ה-50 נפתחה במקום גם אחת מחנויות כלי הכתיבה הבודדות בעיר.
מבחוץ, ניסה האדריכל יואב מסר להתייחס לספרים אשר אכלסו את המקום, לפני שהפך למלון. ניסה, והצליח. חזית המלון במבנה חדש ומודרני, נראית כמו ערימה של ספרים המונחים זה על גבי זה, כשתריסי החדרים נראים כדפי הספרים. "זה המלון היחיד שהוקם מאפס מאז שנות ה-80 בשכונת לב תל אביב ("העיר הלבנה")", מספר לנו מסר. "רציתי שכל מי שיעבור ברחוב יבין שיש פה סיפור מעבר למלון, וזה הפך למוטיב חוזר בעיצוב הפנים ובהתכתבויות עם הספרייה ההיסטורית ששכנה פה".
כמה מוטיב חוזר? הרבה חוזר: ראשית השם אינק משמעותו דיו, הלוגו - אייקון של ספר פתוח (על המיתוג והשפה הגרפית ניצחה המעצבת הילה עמרם) בלובי פזורות מערכות ישיבה שיקיות, את כולן עיצב המעצב הישראלי אריק בן שמחון. בסלון הפינתי והמזמין ניצבת ספריית מתכת אלגנטית עם ספרי קריאה ביידיש ואת הקיר מעטרות מריחות דיו נפלאות של האמן פיליפ בולקיה. אוסף קסתות דיו מכל רחבי העולם מוצג מאחורי ויטרינה אבל השוס ההיסטרי: מהתקרה הגבוהה נשלחים מקשי ענק של מכונת כתיבה ישנה. גם מספרי החדרים לא הוצמדו למשקוף כצפוי, אלא הודפסו על גבי בקבוקונים קטנים והונחו על מדף קטן בכניסה לכל חדר.
"הסיפור סיפק לנו כר פעולה למשחקים", מתאר מעצב הפנים ירון טל. "הכניסה המרשימה ללובי שנשפך לתוך המסעדה, שהיא לב המלון". המסעדה היא מסעדת סאן יאנג, מטבח אסייאתי פיוז'ן בהובלתו של השף אלעד פיניש. היא ממוקמת בחלקו התחתון של המלון (בקומת המרתף) והירידה נעשית דרך מדרגות בלובי. המסעדה שנפתחה בקיץ הפכה לאחד המקומות הלוהטים והמדוברים בעיר ופתוחה לקהל הרחב. חלק מהתקרה שלה שקופה ומשמשת כסקיילייט – שמכניס אור כוכבים סקסי לבאי המסעדה בערב ואור מחמם ומלטף לאורחי המלון שסועדים בה בבוקר. "המסעדה מקרינה לכל כיוון – סינרגיה בין אנשים שבאים והולכים לבין אנשים שנשארים ללון", מוסיף טל.
קליינע בריכה, קליינע מרפסת
בשנת 2012 קנה את השטח ירון לוי, יזם ושותף ב American Express Business Travel כדי להגשים חלום: לפתוח מלון בוטיק לאנשי עסקים בעיר הגדולה. הוא חבר לקבוצת האוכל המצליחה "פו סושי" ולקבוצת איסתא נדל"ן, ויחד יצאו השותפים לדרך. "לבנות מלון בלב העיר זה פרויקט מורכב", מתאר לוי. "בניגוד לבניין מגורים, יש צורך בהקמת מערכות רבות נוספות ובתשומת לב לפרטים הכי קטנים. למשל, לדאוג לכל התנועה של העובדים ושינוע הסחורות במעברים צדדים ואחוריים. יש לנו עולם שלם מופרד של מסדרונות ואולמות לעובדים. כשבונים מלון אפשר לחשוב על הדברים האלו מראש. מעליות לסחורות, פיר לכביסה וכו".
מלון INK תוכנן עבור אנשי עסקים מכל העולם אבל הוא נפתח בשלהי הגל הרביעי של הקורונה והתמלא בקהל מקומי. הוא כולל 52 חדרים שמתאימים ליחיד, לזוג או לשלושה. החדרים עוצבו במראה אורבני ועדכני עם פינת ישיבה נוחה ופינת קפה, על השידה לצד המיטה חרוטה מפה של רחובות העיר עם ציון מיקום המלון. חדרי הרחצה מרווחים מצוידים בראש דוש מפנק וזרם חזק. במקום בקבוקי פלסטיק, נוזלי הסבון והשמפו ארוזים בשקיות קטנות, נוחות ומתכלות. רישומים של רחובות העיר תל אביב שיצר האמן דוד טרטקובר, הודבקו על גבי ספרי סקיצה ונתלו במסדרונות. על הגג בריכה קומפקטית לטבילה, מיטות שיזוף והרבה נוף אורבני. מומלץ לשבת שם עם דרינק בשקיעה.
זה אולי ישמע קצת מוזר אחרי הירידה לכל כך הרבה פרטים, אבל מה שהכי בולט בעיצוב של מלון אינק הוא שהוא חף מקישוטים מיותרים, המלון לא עמוס בפרטים אבל מרגיש מלא, נותן תחושה שכל פריט ריהוט או אומנות נמצא בדיוק במקום הנכון. והכל קטן. יש חניה, אבל היא חניה רובוטית זעירה. יש מרפסת – אבל היא מרפסת עמידה. יש בריכה – אבל היא בעצם שכשוכית. אולי זאת אני, אולי זאת התאמצות היתר של מקומות אחרים, אבל האיזון הזה נותן תחושה מיידית של מקום מוכר, של בועה מרגיעה ונעימה בעיר של התרחשויות.

מחיר ללילה החל מ-950 שקלים. INK

bottom of page